דמיין פגישה עם דג הזהב המציע לך לבחור בין שתי אופציות:
האופציה האחת היא: להעלים את הדברים מהם את.ה סובל.ת ותחיה רק את הטוב.
האופציה האחרת היא לתת לך כלי שילמד אותך להתמודד עם הסבל בחייך.
ואז תרגיש.י שליטה ומסוגלות להתמודד ולהתגבר.
מה תבחר.י ?
״סבל נפשי קשור קשר ישיר לתפיסה הסובייקטיבית של האדם ולא למצב אוביקטיבי״.
(אנבלה שקד בקורס האישיות על פי אדלר)
סוניה לבומינסקי לפניה, חקרה מצאה וכתבה בספרה "הדרך אל האושר"
כי נסיבות חיינו משפיעות על אושרינו רק ב-10%
המרכיב הגנטי משפיע ב-50%
ואנחנו נבחר ונחליט על עצמינו 40% בפעילות מכוונת.
על פי הנאמר מפי שתי נשים אדירות אלה
אם הייתי צריכה להמציא מקצוע העוסק בלמתן סבל נפשי הייתי ממציאה את מקצוע הגמישות.הגמישות הייתה מלמדת את הילדים להתאים את עצמם לחיים ולא כמו במרבית המקרים היום הורים עובדים קשה להתאים את החיים לילדיהם.
אם הייתי צריכה להמציא מקצוע העוסק בלמתן סבל נפשי הייתי ממציאה את מקצוע הגמישות.הגמישות הייתה מלמדת את הילדים להתאים את עצמם לחיים ולא כמו במרבית המקרים היום הורים עובדים קשה להתאים את החיים לילדיהם.
אוביקטיבית מה שקיים בחיים זה:
חולי
זקנה
מוות
כאב וחוסר וודאותיש גם דברים טובים, אבל איתם אין לנו בעיה, רק הנחה שזה צריך להיות כל הזמן חיובי.מי שלא פגש עובדות העלולות לגרום לסבל נפשי כנ״ל בפועל או בתיאוריה ואין בו גמישות ויכולת למאמץ,
יסבול כאב נפשי גדול לעומת אלה שנפגשו בידע או בנסיון עם העובדות האקזיסטנציאליסטיות ויודעים לבחור את הגישה אליהם.
כי הם מודעים לשליטה המועטה של האדם על התנאים בחוץ,
ומה שנותר לאדם זו הבחירה לגישה לכל מצב שאיננו בשליטתינו.
להתקרבן או להתקומם,
חולי
זקנה
מוות
כאב וחוסר וודאותיש גם דברים טובים, אבל איתם אין לנו בעיה, רק הנחה שזה צריך להיות כל הזמן חיובי.מי שלא פגש עובדות העלולות לגרום לסבל נפשי כנ״ל בפועל או בתיאוריה ואין בו גמישות ויכולת למאמץ,
יסבול כאב נפשי גדול לעומת אלה שנפגשו בידע או בנסיון עם העובדות האקזיסטנציאליסטיות ויודעים לבחור את הגישה אליהם.
כי הם מודעים לשליטה המועטה של האדם על התנאים בחוץ,
ומה שנותר לאדם זו הבחירה לגישה לכל מצב שאיננו בשליטתינו.
להתקרבן או להתקומם,
לשים שמיכה על הראש או לאפות עוגה,
לאכול אותה או לזרוק אותה לפח,
לנקות את הבית או לכתוב לכם פוסט לסופ"ש
לצאת לרחובות או להתרכז בעבודה פנימית.ואם באמת לא יודעים מה לבחור,
אפשר להתרכז במישהו או משהו מחוצה לנו:
להשקות את הדשא של השכן,
להחמיא או לפרגן למישהו,
לאכול אותה או לזרוק אותה לפח,
לנקות את הבית או לכתוב לכם פוסט לסופ"ש
לצאת לרחובות או להתרכז בעבודה פנימית.ואם באמת לא יודעים מה לבחור,
אפשר להתרכז במישהו או משהו מחוצה לנו:
להשקות את הדשא של השכן,
להחמיא או לפרגן למישהו,
לעודד את מי שצריך עידוד,
להתנדב לעמותה,
לקפל כביסה,
לבשל ארוחה.בבסיס האדם אנחנו human kind
הנדיבות היא לחם חוקנו
ותמיד נרגיש טוב אם תרמנו למישהו אחר.אז מה תרצה להיות כשתהיה גדול?
אני כבר בחרתי להיות מר גמיש.
להתנדב לעמותה,
לקפל כביסה,
לבשל ארוחה.בבסיס האדם אנחנו human kind
הנדיבות היא לחם חוקנו
ותמיד נרגיש טוב אם תרמנו למישהו אחר.אז מה תרצה להיות כשתהיה גדול?
אני כבר בחרתי להיות מר גמיש.
הגישה שאני בוחרת עם או בלי דג זהב:
לחבק כל סיטואציה טובה, להודות עליה ולסמוך על עצמי שגמישותי תתמודד ותתגבר על הפחות טובה לכשתגיע.
לחבק כל סיטואציה טובה, להודות עליה ולסמוך על עצמי שגמישותי תתמודד ותתגבר על הפחות טובה לכשתגיע.



