סיפורים אמיתיים מהקליניקה, שיראו לנו עד כמה חיינו שואבים אותנו ולא משאירים לנו פיסה קטנה של מחשבה מעמיקה לגבי הדברים החשובים באמת.

ball-1845545_960_720

מאמר זה נכתב כשעלתה לאוויר התוכנית לזוגיות מאושרת, תוכנית שמשרתת עד היום אנשים שהחליטו לקחת ברצינות את הזוגיות שלהם ולקחו אף אחריות על עצמם לעשות משהו בנדון.

מתודולוגיה מבית ריצ'רד דוידסון חוקר מח ובודהיסט משנת 1974, מצא כי לא צריך לחפש ולייצר שום דבר חדש, יש לנו במח 4 מעגלים שאינם קשורים האחד בשני , כל אחד מהם אחראי על יכולת אחרת שכבר קיימת בנו מלידה.

וכל הארבעה ביחד אחראיים על תחושת הרווחה המתמשכת של כולנו.

יכולות אלה אם נאמץ אותם לחיינו ולחיי הזוגיות שלנו הם ייצרו לנו זוגיות מאושרת ללא כל מאמץ.

סיפורים אמיתיים מהקליניקה, שיראו לנו עד כמה חיינו שואבים אותנו ולא משאירים לנו פיסה קטנה של מחשבה מעמיקה לגבי הדברים החשובים באמת.

שלומית ועודד הכירו זה את זה לקראת סוף שנת הלימודים הראשונה באוניברסיטה וניהלו מערכת יחסים רצינית קרוב לשנתיים וחצי.
שניהם היו בשנתם האחרונה ללימודים ולפני קבלת תואר אקדמי.
"אני מרגיש כאילו אנחנו מאבדים משהו", אמר לי עודד.
"היחסים בינינו תמיד היו טובים, אבל ההתרגשות נעלמה. פעם דיברנו על חתונה עם סיום הלימודים, אבל כעת איננו בטוחים עוד. אם יש לך זמן, היינו שמחים לשוחח אתך על כך"

כעבור שבועיים הופיעו שלומית ועודד אצלי בקליניקה ,לאחר שביליתי שעה ארוכה בהאזנה לסיפורם,
התרשמתי שהם זוג עם בסיס ליחסים ארוכי טווח. כדי לבסס את ממצאיי ביקשתי מהם למלא שאלון שמראה את ההתייחסות שלהם לאהבה וזוגיות. בשאלונים היה על כל אחד מהם לענות על סדרת שאלות שנותחו על ידי אחרי לכתם בהתבסס על שאלוני עומק ממחקרים.
לאחר בדיקה הצביעו השאלונים על התאמה גבוהה מאוד בכל התחומים הבסיסיים לחיי נשואין יציבים. מצוידת במידע זה הסברתי להם את דעתי על מה שקרה במערכת היחסים ביניהם.
תיארתי לפניהם את טבעה של חוויית ה"התאהבות",

הכול מתחיל בהרגשה של "פרפרים בבטן" שמתפתחת לאובססיה רגשית שבה נראה האדם מבעד למשקפיים ורודים והכול נראה מושלם.

הזכרתי להם שזוהי אחת החוויות הרגשיות החזקות ביותר בין שני בני אדם.
כמו כן הזכרתי להם שחוויה זו היא זמנית ונעלמת לאחר שנתיים לכל היותר. לאחר היציאה מהאובססיה הרגשית שהיא סוג של אי שפיות זמנית, יש הקוראים לה מחלת נפש (שייקספיר). אחרי תקופת האופוריה, זה גם הזמן שנקרא "אהבה עיוורת" כי היא מעוורת מפני כל הפגמים החיצוניים והאישיותיים של מושא האהבה. בתום תקופה יפייפיה זו מתחילים לבחון זה את זה במושגים מציאותיים יותר, מבחינים בחולשות ובחזקות ובחוסר השלמות. כל זה קורה כאשר בני הזוג מתחילים להרגיש שהאהבה חולפת על פניה(האהבה הרומנטית).
כעת עליהם להיות יותר מכווני מטרה בהתנהגותם.

שלב ה"התאהבות"  דורש מאמץ מועט

למעשה ההתאהבות אינה בחירה במודע, כל מה שעשינו בשלב זה דרש משמעת מועטה או מאמץ קל: שיחות טלפון ארוכות, הכסף שנדרש לבילוי המשותף, המתנות שנעניק ומשימות העבודה
מגוחכות שנעשה, כל אלה אינם מהווים בעיה בשבילנו. כחוש טבעי מולד שמניע ציפור לבנות קן, כך גם החוש הטבעי של חוויית ה"התאהבות" מניע אותנו בהרגשת אופוריה. אבל לאחר שהאופוריה מיצתה את עצמה, עלינו ליטול אחריות על מעשינו.
בשלב זה האהבה היא בחירה זו עבודת ההתפתחות הטבעית שעובר כל אדם בשלב זה או אחר בחייו.

התפתחות זה כל הסיפור שלנו,
אם ידענו לעשות התפתחות, ההבנה והמעבר לשלב האהבה

ופרידה מההתאהבות אינו כואב אלא טבעי לחלוטין לאדם שאימץ את שלב ההתפתחות.

שלא במודע ויתור על השלב של האהבה הרומנטית קשה למי שאינו מוכן להתפתחות הבאה,
הבחירה בין שתי האהבות או שנעשה בטבעיות אצל המתפתחים לשלב הבא או שנופל וממגנט את ההתאהבות הבאה.

ישנו בהחלט מרכיב התמכרותי לאהבה הרומנטית שיושב בתת מודע ומפעיל אותנו כמו הוראות הפעלה.  רק כשנדע לשאול את עצמינו אם מפח הנפש נעים לנו , נעצור ונדע לעבור הלאה, עד אז, רגע נהנה ורגע אחרי, נסבול, וחוזר חלילה  …. רגע נהנה ורגע אחרי נסבול… וחוזר חלילה חיפוש מטורף אחרי ההתאהבות הבאה.
אהבה כאש סוערת ושורפת או אהבה כמים, זורמת באותה עוצמה שאינה משתנה ומאפשרת לעוד דברים להכנס לחיינו מעבר למושא ההתאהבות.

התאהבות, אהבה והתפתחות, זה כל הסיפור.

התוכנית המהפכנית שלי לזוגיות מאושרת
לחצו לפרטים או השאירו פרטים

התוכנית המהפכנית שלי 
לזוגיות מאושרת
לחצו לפרטים או השאירו פרטים

tati_circle_about

© נכתב על ידי טטיאנה קורן

שמי טטיאנה קורן (אבל מותר לקרוא לי "טטי"), מורת דרך ליחסים ומנחה מוסמכת ליחסים וזוגיות בשילוב של אימון בתהליך אישי עמוק לאימוץ 'תודעת אושר' בתחומי החיים.

תודעה זו איננה נחלתם של אנשים מיוחדים, גם לא של גורואים או נזירים שישבו מול קיר מדיטציות 8 שנים ויותר. אושר תודעתי הוא אושר נרכש, תמידי ומתמשך. אותה תחושת רווחה מתמשכת שכל אדם שואף אליה.

אני מאמינה גדולה בבני אדם וביכולת שלהם לקדם את עצמם לשיפור הרצוי להם בחייהם.
האם המטרה שלך היא זוגיות יציבה ומאושרת? אולי ברצונך למצוא זוגיות או לשפר זוגיות קיימת? האם הנך לקראת פרק ב' בחייך? אולי חווית פרידה קשה או פרידה שלא מתוך בחירה מאהוב/אהובה? רוצה לדעת איך להתמודד כשקשה? רוצה משהו אחר בחייכם?

או פשוט רוצה להיות מאושר ואין לך כלים?
יש לי הרבה מה לתת לך, צריך רק לבוא ולקחת, כי עוד בחיים האלה מגיע לכולנו להיות מאושרים.

סגור
×
×

עגלת קניות