"אני אוהבת אותך"  זה משפט, משפט שמורכב ממילים שאינן נושאות את כובד המילה "אהבה" משפט בו מסתתרת אוטוביוגרפיה שלמה, דרך ארוכה של חיים עם אהבה משתנה.

אני אוהבת אותך עכשיו וזה נכון רק לעכשיו

אהבתי אותך גם קודם וגם הרבה לפני הקודם למעשה אהבתי אותך כבר לפני יותר משלושה עשורים ועם זאת בכל פעם אחרת.

וה"אחרת" היה אחרת בכל נקודת זמן, אחרת.

בגיל העשרה שלי בו פגשתי אותך, אהבתי את יופייך, כחול עינייך הגדולות, הבלורית השחורה,

 אהבה תמימה ,אהבה כנה אהבה בה ציירתי דרכך את יפי ילדי איתך. ציירתי בית קטן בערבה, תינוקות שמנמנים מתרוצצים על הדשא בגינה, פיקניקים בשבתות עם מלא חברים ותינוקות נוספים.

פנטזיה של חיים יפייפים תחת שמיים כחולים, החלום הזוגי, המשפחתי החברתי ובתוך כל זה את החברות שתהיה בנינו וההבנה ושתוף הפעולה…. חלומות באספמיה, כמו של כל ילדה שמציירת את עצמה ביום חתונתה ויודעת בדיוק את הגזרה של שמלת הכלולות ביום החתונה.

אחר כך אהבתי אותך קצת אחרת ואהבתי את האינטלקט שלך, אז ציירתי את ילדיי יפים וחכמים איתך וגם חלקתי את האינטלקט שלי איתך, הנה יצרנו אינטמיות שהייתה שקטה וטובה.

ואז אהבתי אותי דרכך ואולי אהבת אותך דרכי גם אך כל זה היה מאוד קצר ואצלך אולי בכלל לא היה.

ובתום 3 שנים כמו בספרים ירד המסך והתעוררתי מהעיוורון שסוכך על כל אי ההתאמות.

החלו החיים הקשים איתך, ראיתי אותם ולאהבה היה צפוף, היא רצתה נוכחות שברחה, היא רצתה נראות שכבר לא הייתה היא רקעה ברגליים ודרשה, הפנטזיה בבת אחת התפוצצה ולמעשה בכלל לא הייתה. לא פיקניקים ואין דשא גם לא גינה, כל הפנטזיה הצטמצמה למשכנתא איומה שהעיפה את כל שאריות האהבה שבקושי נשמה.

האהבה הפכה להשתוקקות לנראות ונוכחות, היא שחתה וטבעה ועלתה לרגע נשמה ושוב טבעה כך תקופה ארוכה.

 ועדיין אהבתי אותך רק אחרת, נכון לאותה תקופה, בדרישה, בכח, כי כבר לא אהבתי אותי דרכך, ובכח רציתי אותי ובכח רציתי את אהבתי לך.

האהבה התלוננה והאשימה ודרשה ודרשה , קצת התקרבנה, מעט בעטה ואפילו ויתרה על עצמה ואתה הרגעת וזה לא הרגיע, וליטפת כאילו אמרת זה שלב מעבר ותכף הכל ירגע לנו זו הדרך לאהבת אמת  שממתינה לנו בפינה, אלו חבלי הלידה הקשים שלה, שלב המעבר, אמרת את כל זה ללא מילים ואני לא הבנתי את שפת השתיקה לא הבנתי אותך שנים רבות ואתה המשכת לשתוק ואני המשכתי לצעוק.

ואולי בכלל לא זה מה שאמרת ואולי כך אני רוצה היום להאמין ואתה בכלל גם כן התלוננת בדרכך שלך, בשתיקתך.

ובינתיים בגרו ילדינו התעסקנו ועסקנו כמו הוראות הפעלה ותוך כדי האהבה הדורשת שלי המתגוננת לא מתגוננת שלך הרוצה שלי והנמנעת והמתעלמת שלך שרדנו שלב מכריע שלב קשה שלב בו בתים מתפרקים וזוגות רבים רבים.

 בתוך כל זה יצרנו לנו ריטואלים קבועים ששמרו על מחויבות עמוקה לבית ולמשפחה,

 כן, גם זו אהבה,

 קשה אך מחויבת מתנגדת אך עדיין נושמת ומחזיקה משהו נעלה יותר ממנה, קדושת משפחה.

כי אהבה אינה כוללת רק אותי ואותך, יש לה פירות בינתיים והם לומדים אהבה ממני וממך.

הם מדברים כמוני וכמוך, הם בונים להם אמונות מדבריי ודברייך, האהבה משתנה לדברים אחרים בכל יום היא כמו זיקית שמתאימה את צבעה לצבע התקופה של האהבה.

צבע רומנטי

צבע סקסי

צבע אינטימי

צבע המחויבות

צבע המשפחתיות

צבע ה"בכל מחיר"

צבע ה"לא משנה מה אני מאמינה", וכששאלו מה אני אוהבת בך, לא הייתה לי תשובה בשלב הזה של האהבה.

לאהבה צבעים רבים שמשתנים מאהבה תשוקתית לאהבה אמיתית.

והיום עדיין אני אוהבת אותך כמו בהתחלה אך לגמרי אחרת,

, ושוב אהבה היא רק מילה,

היום אין לי דרישות אלייך אני רק רוצה שתהיה, לא אכפת לי היכן תהיה לא אכפת לי מה תעשה, גם אם לא בנוכחות מלאה מולי, רק תהיה.

אין לי בקשות אלייך, אני רק דורשת בעדינות לשלומך, חשובה לי רווחתך, היום אהבתי נדיבה לך כמו שאהבתך נדיבה לי, אהבתי מאפשרת לך להיות בדיוק איך שאתה וכמו שאתה.

אותו קשה עם עצמך, אותו סגפן אותו עקשן ועדיין עדיין אני אוהבת אותך.

כי אני בתשומת לב אחרת,

אני אוהבת את הרכות שלך כשאני מתקרבת, את החיוך שלך כשאני מחייכת את הלפיתה שלך את ידי על ליבך כשאני רק נוגעת, את השקט שלך כשאני איתך, את השיחות בנינו בשבת בגינה, את הדיונים העמוקים על הילדים והחיים, את הצורה בה אתה חודר במבטייך לליבם של אנשים את התובנות העמוקות שאינך חולק עם איש אלא רק אם נשאלת, את ההפתעות שלך בחיוך של מגיע לנו קצת, זכינו.

אתה נותן לי להיות כמו שאני, מקבל את השגעונות, מתעלם ממגרעות, מצדיק גם אם טעיתי, הכל יפה בי בעינייך, טעים לך רק מהידיעה שזה מעשה ידי,  אתה תמיד תמיד בעדי גם אם טעיתי.

היום אהבתי עדיין מבקשת אך מבקשת דברים אחרים, אני מבקשת רק שתהיה, כמו שתרצה להיות, אני אשמור על רווחתך ורוצה אני בנדיבותי להודות על קיומך, בצניעות וענווה רק,

להודות על קיומך.

היום אני אוהבת אותך כמו בהתחלה אך כנראה שהייתי צריכה לעבור דרך ארוכה כי היום אני מרגישה שאני אוהבת אותך

באמת.

שימו לב, אם אתם חיים בזוגיות שאינכם מרוצים ממנה – חבל!
אפשר לשנות, אפשר לצמוח ומגיע לך להנות מחיים זוגיים מאושרים. בררו על פגישת ייעוץ זוגי המוענקת לכם במתנה, כל הפרטים ליוצרים קשר מכאן:

נכתב על ידי טטיאנה קורן

מורת דרך ליחסים ומנחה מוסמכת ליחסים וזוגיות בשילוב של אימון בתהליך אישי עמוק לאימוץ 'תודעת אושר' בתחומי החיים.

תודעה זו איננה נחלתם של אנשים מיוחדים, גם לא של גורואים או נזירים שישבו מול קיר מדיטציות 8 שנים ויותר. אושר תודעתי הוא אושר נרכש, תמידי ומתמשך. אותה תחושת רווחה מתמשכת שכל אדם שואף אליה.

אני מאמינה גדולה בבני אדם וביכולת שלהם לקדם את עצמם לשיפור הרצוי להם בחייהם.
האם המטרה שלך היא זוגיות יציבה ומאושרת? אולי ברצונך למצוא זוגיות או לשפר זוגיות קיימת? האם הנך לקראת פרק ב' בחייך? אולי חווית פרידה קשה או פרידה שלא מתוך בחירה מאהוב/אהובה? רוצה לדעת איך להתמודד כשקשה? רוצה משהו אחר בחייכם?

יש לי הרבה מה לתת לך, צריך רק לבוא ולקחת, כי עוד בחיים האלה מגיע לך זוגיות מאושרת.

tati
סגור
×
×

עגלת קניות